پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۸:۵۹:۳۶

هندی‌ها در بزرگترین پروژه ازدیاد برداشت دنیا سرمایه‌گذاری می‌کنند

باشگاه خبری فراساحل: شرکت کارین ایندیا از سرمایه‌گذاری ٧٦٠ میلیون دلاری در بزرگترین پروژه ازدیاد برداشت جهان واقع در سایت راجستان هند خبرداد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، مدیرعامل شرکت کارین ایندیا اعلام کرد: در طرح ازدیاد برداشت سایت راجستان هند، حفر ١٠٠ حلقه چاه اکتشافی و مشاهده‌ای و ٣٥٠ چاه توسعه‌ای در سال ٢٠١٦ هدفگذاری شده است. بر اساس این گزارش، میدان‌های نفتی ماناگلا و باگیام در سایت راجستان هند واقع شده‌اند و هم اکنون حدود ٢٣ درصد از نفت مورد نیاز هند از محل این سایت تامین می‌شود. برداشت نفت از بلوک راجستان در سال ٢٠٠٩ آغاز شد و تولید تجمعی از این بلوک تا سال ٢٠١٥ میلادی، به ٣٠٠ میلیون بشکه نفت خام رسیده است.


این گزارش که از سوی پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران منتشر شده، حاکی است: از کشف میدان نفتی ماناگلا در حدود ٢ دهه می‌گذرد و تولید از آن تاکنون ادامه یافته است؛ همچنین اجرای موفق طرح پایلوت تزریق پلیمر در این میدان، نتایج بسیار مطلوبی را به همراه داشته و منجر به افزایش ١١ درصدی تولید نفت از ماناگلا شده است. تزریق پلیمر همراه با آب، منجر به بهبود جابجایی نفت در مخزن و افزایش ضریب بازیافت می‌شود و با توجه به نتایج مثبت این طرح، اجرای آن در مقیاس بزرگتری دنبال می‌شود. برنامه‌ریزی برای ازدیاد برداشت در میدان باگیام نیز در مراحل نهایی اجرای طرح پایلوت قرار دارد و شرکت کارین ایندیا هزینه سرمایه گذاری اولیه برای اجرای این پایلوت طرح را حدود ٢٦٠ میلیون دلار برآورد شده است.



  کد خبر : 1448
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :